Na archeologický výzkum budoucího staveniště chrudimského silničního obchvatu nebude prozatím uvolněných 20 milionů korun stačit. Průzkum terénu by měl celkově spolknout zhruba dvojnásobnou částku.

S uvolněním části peněz se ale počítá ještě v letošním roce. Skutečným problémem však stále může být zajištění více než jedné miliardy pro vlastní realizaci stavby.

O chrudimském obchvatu se tento týden diskutovalo také na chrudimské radnici během veřejné debaty, jíž se kromě veřejnosti a téměř kompletního vedení města zúčastnili i náměstek ministra dopravy Tomáš Kaas, náměstek ministra financí Jiří Kubínek, ředitel ŘSD Pardubice Bohumil Vébr a další pozvaní hosté. Přítomen byl i zástupce projektanta stavby, ale také poslanci za chrudimský region Ladislav Libý a Ludmila Navrátilová či zástupci občanského sdružení Chrudimští patrioti.

Vedení města se netají s tím, že za nejdůležitější faktor pro úspěšnou realizaci stavby považuje zdárné vytvoření silné vlády po letošních parlamentních volbách. Teprve její poslanci zřejmě posvětí investici s vysoutěženou cenou zhruba jedné miliardy a tří set milionů korun.

„Investiční záměr této stavby vznikl již před devíti lety, v roce 2001. Ministerstvo dopravy deklarovalo, že počítá s finančními prostředky na oficiální zahájení stavby obchvatu v příštím roce a bude je předkládat v návrhu rozpočtu na příští rok,“ dodává k tomu chrudimský starosta Jan Čechlovský.

Dvouproudový obchvat má měřit asi šest kilometrů. Budou na něm dvě mimoúrovňové křižovatky a sedm mostů. Stavba má trvat 2,5 roku.