Možná se to někomu bude zdát přehnané, ale skutečně je osmdesát procent práce na obchvatu splněno. Většina asfaltových povrchů je dokončena stejně jako betonáž bočních říms a přechodové desky na nadjezdu železniční tratě. Po stranách náspů dělníci pracují na terénních úpravách.

"Je těžké stavět silnici v deštích, ale jak je vidět, tak to jde. Jsem rád, že vše pokračuje, jak má, a věřím, že v prosinci obchvat otevřeme," řekl starosta Chrudimi František Pilný. ​

Podívejte se a video z aktuální fáze výstavby:

Zdroj: Youtube

To potvrdilo nedávno i samo Ředitelství silnic a dálnic: "V červenci probíhala například betonáž bočních říms a přechodové desky na nadjezdu železniční tratě. Na části trasy jsou již položeny podkladové a ložné vrstvy asfaltu. Po stranách náspů jsou prováděny terénní úpravy," uvedlo na svých stránkách s tím, že prosinový termín zprovoznění stále platí. Na jaře hrozilo, že kvůli zpoždění prací a řadě stavebních komplikací se obchvat otevře až na jaře příštího roku.

Jaký byl stav prací před třemi týdny? 

Plán druhé etapy chrudimského obchvatuPlán druhé etapy chrudimského obchvatuZdroj: ŘSDŘidiči, kteří se jako šneci nyní plouží po Chrudimi kvůli rekonstrukci Masarykova náměstí, se na druhou etapu obchvatu těší, provoz ubyde díky přesunu tranzitní, především nákladní dopravy na obchvat.

Silnice obejde město na východě a vyústí až za městem Slatiňany. Obchvat za celkových 572 milionů korun bez DPH vede z převážné části přes zemědělsky obdělávané území. Na 4,6 kilometru dlouhé trase budou čtyři křižovatky a sedm mostů, součástí stavby jsou i protihluková opatření. Nejdelším mostem stavby, která zahrnuje obchvat Vlčnova a Slatiňan, je třípólový železniční nadjezd vedoucí nad tratí Slatiňany – Skuteč, který je dlouhý 90 metrů.

Jste netrpěliví a už se chcete po obchvatu projet? Zkuste to ve vizualizaci obchvatu, která zahrnuje i jeho hotovou první část od Medlešic do Chrudimě:

Zdroj: Youtube