Strážníci ostatně „botičky“ na kola aut nasazovali, a to ve Filištínské ulici. „Stěžovala si dodavatelská firma. Vozidla stála ve směru od vrchu dolů na pravé straně. Tam je chodník vyznačený drobnou dlažbou okrové barvy. Parkovací místa jsou na druhé straně komunikace. Není divu, že firma požádala městskou policii o pomoc, nenechá si přece ničit práci před předáním stavby městu,“ míní starosta Chrudimě Jan Čechlovský.
V právě rekonstruované Soukenické ulici v pondělí strážníci „nadělovali“ výzvy k řešení přestupku. Lístek za stěračem nalezlo hned několik šoférů. „Stojí v zákazu a navíc brání průjezdu vozidel stavební firmy. Rád bych apeloval na řidiče, aby respektovali tato omezení. Silnice se opravit musí,“ zdůrazňuje starosta Čechlovský.
Nedostatek parkovacích míst nevyřeší dvě znovuotevřené ulice.Lidé volají po parkovištích, jež kapacitu navýší. Auta se zřejměnedostanou do areálu bývalého letního kina, jak se původně uvažovalo. Prostor by měl najít kulturně společenské využití.
Parkování na území města Chrudimě je již dlouhodobým problémem. Špatná situace je zejména pod Širokými schody, kde měli řidiči problémy ponechat svůj vůz ještě před tím, než se vpřilehlé Soukenické ulici začala rekonstruovat vozovka a opravovat mostek. Naštvaní šoféři často poukazují na liduprázdné náměstíčko U Vodárny, kam by se vešlo hned několik desítek aut. „To není místo určené pro toto využití, muselo by se celé předláždit. Je to odpočinková zóna a když se tam nějaké auto nešetrně otáčí, uvolňují se dlažební kostky. O této variantě se neuvažuje,“ vysvětluje starosta města Jan Čechovský.
Kapacitu parkovacích míst vChrudimi může zvýšit podzemní parking, který u budoucího obchodně bytového centra Balustráda staví podnikatel Milan Kušta. Uvažuje se rovněž o vybudování záchytného parkoviště vnyní nepřístupné Moravově zahradě.