Jízdy zajišťuje Muzeum starých strojů a technologií v Žamberku, které se stará o dobové lokomotivy. K dispozici bude oblíbená trasa z Dolní Lipky přes Letohrad a Ústí nad Orlicí až do Hanušovic v Olomouckém kraji. Tu doplní nově červencová a srpnová jízda z Dolní Lipky přes Českou Třebovou až do Moravské Třebové.
„Nově přidáváme také dvě jízdy z Dolní Lipky přes Českou Třebovou, Mladějov na Moravě až do Moravské Třebové, což je z našeho pohledu velmi atraktivní trať se zajímavými turistickými cíli včetně Mladějovské úzkokolejky či zámku v Moravské Třebové. Stejně jako v předchozím roce očekáváme kapacitu vozu až 300 osob včetně přepravy jízdních kol a jídelního vozu, což jsou služby cestujícími velmi oceňované,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Letní jízdy historických parních vlaků na území kraje jsou dnes již tradičním turistickým lákadlem. "Loňský rok jsme spolupracovali čistě s Muzeem starých strojů a technologií v Žamberku, se kterým připravujeme také vybudování malého železničního muzea v Dolní Lipce. A nutno říci, že se jednalo o spolupráci úspěšnou,“ uvedl Netolický.
Kraj na provoz nostalgické trasy poskytl Muzeu starých strojů dotaci ve výši 1,5 milionu korun. Ceny jízdného budou odpovídat běžnému cestovnímu tarifu navýšenému o příplatek za historickou soupravu s parní lokomotivou, přesná výše však zatím není známá.