"Bylo to po důkladném zvážení, pracovala u nás jednadvacet let a je velkým odborníkem na obecní finance. Bohužel manažerské pochybení zapříčinilo, že se kolektiv odboru začal rozpadat a my jsme nemohli přihlížet případným hromadným výpovědím ze strany zaměstnanců," uvedl starosta města František Pilný. Později upřesnil, že k manažerskému selhání vedoucí finančního odboru došlo poté, co svým podřízeným prozradila výsledek auditu. "To neměla dělat. Prezentovala to dokonce tak, že je stejně všechny vyházíme," dodal starosta.

Hloubkový audit vyvolával v některých zaměstancích stres a velké obavy o práci. Koncem minulého týdne se dokonce jedna úřednice dokonce pokusila o sebevraždu skokem z okna ve druhém poschodí budovy v Pardubické ulici.

"Zavřela se na záchodě a tvrdila, že skočí. Přijela záchranka i strážníci. Byly to nervy. Naštěstí si to paní rozmyslela a odvezla ji sanita. Po baráku se říká, že měla problémy s vedením," prozradil Deníku jeden ze zaměstnanců pod příslibem anonymity.

Starosta Pilný si nemyslí a přímo odmítá, že by úřednice byla obětí bossingu. Nechce ani její zoufalý čin dávat do souvislosti s personálním auditem. ""Podle informací, které mám, to může být spíše zdravotní problém. Každopádně se vše důkladně prošetřuje," ujistil.

Krásný dravec potřebuje intenzivní péči, ale i štěstí.
Pasíčka obsadili stavebníci. Záchrana zvířat ale pokračuje, luňák bojuje o život

Vytvořením nového organizačního řádu města došlo k některým posunům a změnám. Například na odboru kanceláře tajemníka dochází ke zřízení kanceláře starosty, kde bude nově začleněn současný úsek vnějších vztahů. "Budou tam dvě místa pro koordinátory závazných stanovisek. Takže když úřad někdo osloví se žádostí, že potřebuje stanovisko k čemukoliv, tato dvojice vše zjistí u vedoucích odborů, které tak nebude muset žadatel oslovovat. Vše dostane jako ucelenou informaci," vysvětlil Pilný.

Dále dochází ke změně v odboru školství. Oddělení památkové péče, které bylo dosud jeho součástí, přechází ke stavebnímu odboru.

A takových interních změn je více. "Celý organizační řád bude vyvěšen na webových stránkách města," uvedla tisková mluvčí chrudimské radnice Sylva Drašnarová.

Cílem personálního auditu je podle radního Aleše Nunváře zeštíhlení a zefektivnění úřadu. "Výsledek nás pozitivně překvapil, audit byl více potřeba, než jsme vůbec tušili. Finanční úspora, která se s tím pojí, byla až na druhém místě, ale je také významná. Plný efekt se ukáže až v příštím roce, protože letos budeme vyplácet odstupné. Ale jde o úsporu 8,5 milionu korun ročně," poznamenal Nunvář.

Podle mínění radních by bylo vhodné personální audit v menším měřítku pravidelně opakovat, třeba jednou za dva roky. Hlavně by se měl týkat nově příchozích zaměstnanců.