„Sice se objevují teorie, že každý má doma počítač a všechny informace si najde předem, ale nejsou moc pravdivé. O propagační materiály je čím dál větší zájem. Většina turistů směřuje své první kroky po příjezdu do informačního centra, kde shání mapky, skládačky, letáčky i pohledy," řekla vedoucí slatiňanského informačního centra Renata Maryšková.

Právě Slatiňany letos plánují investovat do propagačních materiálů 17 000 korun, další finance spolkne ještě muzeum Švýcárna. „Nové materiály zatím nechystáme, ale zařizujeme dotisk a aktualizaci údajů na stávajících skládačkách a letácích. Letos budeme dotiskovat asi 12 000 kusů a z kraje roku další. Plánujeme i novou informační brožuru o Švýcárně," doplnila Renata Maryšková.

Skutečští radní v listopadu schválili ceny nových propagačních materiálů, které vydalo a bude prodávat Turistické informační centrum Skuteč. V nabídce se tak objeví sedm nových druhů pohledů, na kterých budou zajímavé turistické cíle i letecký pohled na město Skuteč.

„Od každého druhu jsme nechali natisknout 2000 kusů. Pohlednice jsou vždy investicí do budoucna. S rostoucím nákladem klesá pořizovací cena. Myslím si ale, že turisté o pohlednice mají zájem a rádi se je koupí," uvedla Lada Bakrlíková z turistického informačního centra. Vznikly také dva druhy medoviny s názvem Ševcovský lep, který odkazuje na tradici tohoto řemesla ve Skutči.

„Ročně do propagace města investujeme statisíce v lidských zdrojích a penězích. Vydáváme kalendáře, letáky, pohledy a další," doplnil skutečský starosta Pavel Novotný.

LUKÁŠ VANÍČEK