Rafinovaným způsobem tak nejen prověřovalo znalosti žáků, ale také jim jednoduchou formou prezentovalo školu, aby možní budoucí uchazeči o studium věděli, do čeho jdou.
Úkoly na každém stanovišti zadávali hledačům pokladu sami studenti obchodní akademie, takže zájemci mohli využít této příležitosti a své budoucí kolegy vyzpovídat, jak se jim zde studuje nebo co obsahuje přijímací řízení a jak se na něj připravit. Většina deváťáků však byla tak zabraná do plnění úkolů, že mnoho nevyptávala.
„Mezi studenty našeho prvního ročníku jsem objevil celou řadu jmen, která si pamatuji ze startovní listiny minulé soutěže.," poznamenává učitel a jeden z pořadatelů soutěže Michal Benda.
Do letošního čtvrtého ročníků se přihlásilo 12 škol nejen z Chrudimska. Do pátrání se zapojila třeba i škola z Opatovic nad Labem. Všichni měli před sebou zhruba dvouhodinové pátrání.
Každé družstvo na začátku hry nafasovalo prázdný formulář, do nějž pořadatelé zaznamenávali výsledky každého z dvanácti úkolů a žáci postupně sestavovali tajenku, která jim měla odhalit poklad.
„Každý rok se snažíme úkoly inovovat. Velký úspěch ve všech ročnících sklízí hádání kostí na kostře. Jsou tu i úkoly z matematiky, zeměpisu, ale polovina z nich je zaměřená na témata, která zde učíme," vysvětluje Michal Benda.
Soutěžící například skládali rozstříhané bankovky, k fotografiím známých míst z celého světa přiřazovali papírky, kde se lokace nachází a jaké má hlavní město. Velmi oblíbený a téměř stoprocentně úspěšný byl úkol, v němž měli žáci doplnit k reklamnímu sloganu ten produkt, na který odkazuje.
„Něco nám šlo naprosto perfektně, něco bylo fakt těžký. Třeba matematika i památky nám šly, ale horší bylo doplňování veršů do Polednice," hodnotí svůj výkon Zuzana Malinská, Nela Svobodová, Martin Volopich, Tomáš Kvapil a Petr Salaquarda ze ZŠ U Stadionu v Chrudimi.