VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Politici by se rádi dožili obchvatů svých měst

Pardubický kraj – V Pardubickém kraji jsou stále lokality, které opakovaně slyší, že stále ještě nejsou na řadě.

12.9.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

V síti kvalitních silnic a dopravního napojení obecně má Pardubický kraj stále ještě co dohánět, především v obchvatech měst. Za poslední čtyři roky se sice podařilo dostavět obchvat Holic a Chvaletic na Pardubicku nebo Opatova na Svitavsku, ale pořád jsou lokality, které déle než jedno volební období opakovaně slyší, že stále nejsou na řadě.

Podle místopředsedy sdružení Chrudimští patrioti Pavla Pavlíčka to lidé odnášejí na zdraví. Starosta Chrudimi a nově zvolený poslanec Jan Čechlovský (ODS) s ním souhlasí.

Musí se stavět!

„Doufám, že budu mít větší vliv jako poslanec než jako starosta. Nemůžu se spokojit s posledním seznamem zastavených staveb a mávnout na tím rukou, že je obchvat škrtnutý. Nedokážu si představit, že by se tu nestavělo,“ řekl Čechlovský.

Jiná města v kraji se zatím jen připravují na možné varianty, kudy případný obchvat povede. Častým tématem je v Přelouči nebo Lázních Bohdaneč. Od silničářů, kteří jsou závislí na státním rozpočtu, slyší, že jejich stavba není prioritou. Místostarosta Bohdanče Zdeněk Gilar (ČSSD) konstatoval, že by se obchvatu rád dožil…

Pardubice potřebují obchvaty dva. Opoziční sociální demokraté si nedávno nechali udělat průzkum mínění a více než polovinu dotázaných obyvatel trápí doprava. Vadí jim, že průjezd městem zdržují zácpy, pravidelně stojí auta u nadjezdu u Parama. „Výsledky nejsou překvapivé,“ řekl zastupitel Jindřich Tauber (ČSSD).

Rozšířit silnici směrem na Chrudim u Parama považují za důležitou politici napříč spektrem. Podle náměstka primátora Alexandra Krejčíře (ODS) už bylo vše dojednané a letos se mělo stavět. Vládní škrty stavbu zastavily.

„Silničáři mají stavební povolení, vykoupené pozemky. Stavba by měla mít prioritu. Měli jsme projednáno, že se v roce 2010 kopne do země. Máme připraveno dílčí řešení, například liniová značení, propojení všech křižovatek do jakési zelené vlny, aby doprava nestála v kolonách,“ řekl náměstek.

Lidé ve městě podle ČSSD nejsou vždy spokojení s nabídkou a frekvencí městské hromadné dopravy. Přitom město letos na provoz této služby doplácí 140 milionů korun. Hromadná doprava přepraví ročně okolo 30 milionů cestujících a podle Krejčíře je prioritou si pasažéry udržet.

„Nedotovat jízdné by způsobilo odliv cestujících. Tahle veřejná služba nikdy nebude soběstačná,“ řekl.
MHD funguje i v jiných městech v kraji, nikde však ne v takovém rozsahu. A někde o ni ani nebyl zájem. Moravská Třebová na Svitavsku provozovala městský autobus jen krátce a pro nezájem cestujících jeho provoz zrušila.

Velkým a zároveň vleklým dopravním tématem je v kraji rychlostní komunikace R 35. Například Ústí nad Orlicí a okolní region si na větší ekonomický rozvoj možná počká po její dostavbě. Mimo jiné proto, že stát zastavil stavbu obří křižovatky v Opatovicích nad Labem, na níž měla komunikace navázat.

„Nejvíc nás trápí, až jednou bude R35, abychom měli kvalitní přivaděč. V souvislosti s tím potřebujeme obchvat vedený pod letištěm. Kam nevede dálnice, tam se investoři hrnou méně,“ řekl starosta Ústí nad Orlicí Richard Pešek (ODS).

Ústí si také počká na moderní koridor. Státní úspory vedly k tomu, že i v případě železničních staveb rovněž zůstává na papíře narovnání ústecké trati. Situaci stále mění i tříleté spory o tamní nádraží, které se stalo nedávno kulturní památkou a tudíž jej nelze zbourat.

(zr, čtk)


12.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Martin Kolovratník kandiduje do Sněmovny za hnutí ANO.

Chystáme on-line: Kolovratník bude odpovídat čtenářům

Ilustrační foto

Místo vrátnice se bude volit v základní škole

VÍME PRVNÍ

Vražda v Krasíkově. Zřejmě kvůli neshodám a alkoholu

Krasíkov - K vraždě asi 45letého muže z Třebařova došlo v sobotu v obci Krasíkov na Orlickoústecku. Na svědomí ji má podle dostupných informací jeho partnerka M. K. Muže zabila při hádce.

ON-LINE: Simeon Karamazov dnes odpovídal na vaše dotazy

Chrudim - Vysokoškolský učitel, poslanec a lídr krajské kandidátky ODS pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Simeon Karamazov dnes od 10 hodin odpovídal čtenářům Deníku v on-line rozhovoru.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Chrastecká škola plánuje investice za 18 milionů

Chrast – Chrastecká základní škola 4. listopadu oslaví 140. výročí založení. V současné době ji navštěvuje 468 žáků a na jejich vzdělání se podílí 66 zaměstnanců, z toho například 18 asistentů pedagoga

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení