To byla historie. Týden po zprovoznění nového softwaru jsme zjišťovali, jak to vypadá na odboru dopravy Městského úřadu v Chrudimi.

Trvá to déle

Na situaci těsně po spuštění nového systému vzpomínal vedoucí dopravního odboru Martin Klimek: „Po desetidenní odstávce byl nával lidí obvyklý. Klienti chodili, ale my jsme nebyli schopní nikoho odbavit. Nyní to je tak padesát na padesát, buď klientovu žádost dokážeme vyřídit, anebo ne. Ať tak či onak, jde to velmi pomalu. To, co dříve zabralo deset minut, trvá nyní v nejlepším případě půl hodiny."

Přetrvávající chyby a nedostatky systému jsou velice skličující. Martin Klimek pokračuje: „Má to velký psychický vliv na nás i na klienty. Zejména to platí pro ty, kteří jsou zde podruhé či potřetí."

Pomalost však není jedinou chybou nového systému, stále se objevují nové.

Mizí osoby

„Někdy se stane, že klienta v počítači prostě nenajdeme, tak musí přijít znovu. Většinou si na ně bereme telefonní čísla, abychom jim zavolali, až se v systému objeví. To je totiž záhada, nad kterou si lámeme hlavu od začátku. Z databáze prostě vypadávají ne vozy, ale osoby. Tu a tam se po čase objeví, ale nikdo neví jak. Třeba kolegyně z našeho odboru tam stále není."

Na porovnávání starého a nového systému je podle Martina Klimka příliš brzy. „Nový systém není na můj vkus tak intuitivní, jak jsem očekával. Rozhodně je však pomalejší. Starý software jsme znali a s novým se teprve učíme. Pronikáme do něj doslova za chodu, protože školení, kterým jsme prošli, nám mnoho nepomohlo."

Přišel pozdě

„Podle mě byla výměna systému nutná už tak před pěti lety. Kdyby se to neuspěchalo, celá situace by mohla vypadat úplně jinak," dodal vedoucí dopravního odboru Martin Klimek.

(lv)