Tuto informaci včera potvrdil vrchní přednosta Železniční stanice Chrudim Kamil Blažek. „ Nyní je tento přejezd označen pouze křížem. Nahradí ho v brzké době stojany po každé straně s červenými světly. Už v pondělí se koná realizační porada,“ uvedl Blažek. Nová signalizace povede k lepšímu zabezpečení dopravy v této lokalitě, která se vyznačuje poměrně hustým provozem.

O dalších zabezpečeních přejezdů na tratích chrudimského okresu se v nejbližší době podle našich informací neuvažuje. Na haváriích vozidel s vlakem jsou podle mínění železničářů většinou vinni řidiči kvůli své neopatrnosti. Mnozí spěchají a myslí si, že stihnou koleje přejet ještě před vlakem.

„Připadá mi, že čím je přejezd přehlednější a má díky gumovému povrchu hladší průjezd, tím jezdí řidiči rychleji. Stačí chvíli zastavit a auta pozorovat. Mnohá jedou rychlostí sto až sto deset kilometrů v hodině,“ dodává Kamil Blažek, který v době své praxe zaznamenal spoustu havárií na přejezdech. Byla mezi nimi i srážka vlaku s náklaďákem mezi Markovicemi a Bylany v roce 2005. Řidič auta byl opilý.