„Zaznamenala jsem stížnosti seniorů na nedostatečnou frekvenci světelné signalizace, oni prostě na zelenou nemají šanci přejít ulici. Proto jsme tuto záležitost už projednávali v sociální a zdravotní komisi při radě města,“ uvádí ředitelka Centra sociálních služeb a pomoci v Chrudimi Ivana Bohatá, která je zároveň předsedkyní komise.

Každý se může na vlastní oči přesvědčit, že senioři skutečně na přechodech mají problémy. Například na „zebře“, která spojuje nákupní střediska Dukla a Kateřina, je tato skutečnost zvlášť odpoledne vypovídající.

Frekvence je prý dostačující

Zdravotní a sociální komise města zaznamenala stížnosti seniorů na příliš rychlý nástup červeného signálu na přechodech pro chodce. Odbor dopravy městského úřadu, který má síť semaforů v Chrudimi na starosti, však prozatím o změně neuvažuje. 

„Žádnou stížnost od občanů nebo sociální komise jsme dosud nedostali. Nemyslím si ale, že by situace byla nějak kritická. Každý člověk, a to i invalidní, má dostatek času přejít. Když naskočí červená, auta se hned nerozjedou, je tam časová rezerva. A i kdyby jim naskočila zelená, do chodce přece nebudou najíždět,“ míní vedoucí městského odboru dopravy Martin Klimek.

Jeho slova potvrzuje i ředitel Technických služeb Chrudim Miroslav Skokan. Tato společnost má na starosti údržbu semaforů ve městě. „Když je chodec už na zebře a naskočí červená, je to signál pro ty, kteří ještě stojí na chodníku. Lidé na přechodu přejdou bez obtíží,“ říká Skokan.

Naposledy se zelený signál pro chodce prodlužoval na křižovatce chrudimských ulic Topolská a SNP. „Bylo to kvůli dětem, které přecházely vozovku při cestě do školy Dr. Jana Malíka. Došlo k prodloužení asi o tři vteřiny,“ dodává ředitel Technických služeb.

Cyklus signálů na semaforech stanoví výrobce, městský úřad ho ale v oprávněných případech změnit může.

Stačíte přejít přes vozovku na zelenou? Nebo patříte k těm, kteří nestíhají? Hlasujte v anketě.