Hledači museli projít přes deset stanovišť, kde plnili všemožné úkoly, které prověřovaly každý aspekt jejich znalostí. Například měli za úkol pojmenovat kosti a svaly v lidském těle, správně složit rozstříhané obrázky českých bankovek, nebo poznat z ukázky film a uvést autora knižní předlohy.

Na dalším stanovišti si na interaktivní tabuli účastníci soutěže procvičili svou znalost angličtiny a anglických reálií. Nejprve museli rozluštit zadání psané v angličtině, aby pak lovili z koutů paměti, kolik obyvatel má Londýn, která královna vládla nejdéle, nebo jak se nazývá nejpopulárnější rocková kapela.

Hledači se vrátí

„Splnilo to naše očekávání, bylo to fajn. Nejlehčí bylo asi hádání filmů, to bylo zajímavé. Rády bychom sem šly studovat," shodují se Tereza Kulhánková a Michaela Sýkorová ze Základní školy Chrast.

Při hledání pokladu si tak mohli žáci devátých ročníků prohlédnout celou školu a zároveň poznat a popovídat si se studenty, kteří už na obchodní akademii jsou. „Docela se nás ptali na školu, jak se tu studuje a tak," říká Jakub Strnad z prvního ročníku, který seděl na stanovišti věnovaném biologii.

Hledání pokladu nakonec zcela ovládly týmy ze Základní školy Dr. Peška Chrudim, které obsadily první tři příčky. Na té nejvyšší se umístily dívky z 9. C.

Soutěže se účastnilo celkem šest skupin žáků, a ti, co se neumístili na stupínku vítězů, skončili na jednotném čtvrtém místě. Byly to týmy ze základních škol v Ronově nad Doubravou a Chrasti.

„Podařilo se to výborně, v příštím roce uděláme podobnou akci znovu," dodává jeden z organizátorů Michal Benda.

LUKÁŠ VANÍČEK