Vyplývá to z posledních, i když zatím neoficiálních informací ministerstva. Přesnou strategii hodlá resort předložit na konci ledna.

„Silnice R35 je pro ministra Víta Bártu absolutní prioritou,“ řekl jeho mluvčí Jakub Ptačinský.

Odmítl přitom výhradu, že takových priorit je v celé republice hned několik, například i obchvat Prahy. „Pětatřicítka je skutečně absolutní prioritou co se týče dálkové dopravy. Dokud nebude stát R35 jako severní alternativa spojení Praha – Morava, nemůžeme se pustit do rekonstrukce přetížené brněnské dálnice D1,“ dodal.

Vedle stavby R35 v zatím nedostavěném úseku Opatovice – Mohelnice se ministerstvo přednostně zaměří jen na menší stavby obchvatů měst, například Chrudimě či Náchoda.

K ledu se nenápadně odsouvá i pokračování D11 z Hradce na Jaroměř. „Mohu říct jen to, že mezi prioritami D11 nefiguruje,“ potvrdil Ptačinský.

Ministerstvo se pouze snaží domluvit s farmářkou Ludmilou Havránkovou, jejíž pole potřebuje k dostavbě posledních tří kilometrů dálnice do Hradce. Na vyjednávání uvalilo ministerstvo přísné informační embargo.