Těžkým náklaďákům byl vjezd do Václavské ulice zapovězen už před uzavírkou. Cestu si tudy ale zkracovali řidiči osobních aut jedoucí z Chrudimě do Slatiňan nebo v opačném směru. Tedy všichni, kteří zatím čekají na kompletní dostavbu městského obchvatu. Uzavřený úsek teď objíždějí kolem sídliště U Stadionu ulicí Dr. Milady Horákové, kde se jejich auta mísí s těžkou tranzitní dopravou. Ve stoupavých jízdních pruzích ulice Dr. Milady Horákové se proto tvoří kolony aut, jež škubavě pojíždějí od říčního mostu až ke křižovatce u nemocnice.

Obyvatelům domů na Vlčí hoře dočasné vymístění dopravy tolik nevadí. „Je tady o hodně větší klid. Takhle by to tu mohlo vypadat po dokončení celého obchvatu,“ zasnila se včera jedna z místních obyvatelek.

Další přijaté dopravní opatření způsobilo, že při příjezdu do města po Vlčnovské ulici teď nelze pokračovat rovně přímo do centra. Důvodem je uzavírka části Vlčnovské ulice kvůli probíhající přeložce vodovodu. Práce zde mají skončit do 30. dubna.

Až do půlky června

Dopravní ruch v samotné Chrudimi výrazně navýšila také uzavírka státní silnice I/17 v obci Kočí. „Důvodem je oprava konstrukce vozovky, která potrvá do 15. června,“ upozornila nedávno mluvčí Pardubického kraje Zuzana Nováková.

Tranzitní doprava z dokončené části obchvatu je tak nyní ve směru na Vysoké Mýto svedena u Kauflandu na třídu SNP a dále ulicí Dr. Milady Horákové na okružní křižovatku se silnicí I/37 u „Guláška“. Odtud míří vozidla do Slatiňan a dále přes Orel a Zaječice do Chrasti, kde se stáčejí doleva a přes obce Rosice a Přestavlky se vracejí zpět na státovku 1/17.

Celková dopravní situace v Chrudimi by se měla zásadně zlepšit až po úplném dokončení obchvatu, jemuž by neměly bránit ani nedávné archeologické nálezy. „Předpokládáme, že terénní průzkum bude dokončen v listopadu a to je i termín, ve kterém počítáme se zahájením stavby,“ uvedla v minulém týdnu Hana Jarolímová z pardubické pobočky ŘSD.