Příkladem je třeba Kočí. Široká komunikace svádí k rychlé jízdě a některá vozidla tudy doslova létají. Řidiči se tady mohou potkat jak s radarem Městské policie Skuteč,tak irepublikové policie.

„Při výjezdu do kopce směrem na Hrochův Týnec mají docela šikovně zašitý radar. Je to téměř na konci vesnice. Oni prostě vědí, kam to dát, aby naštvali lidi,“ komentuje v jedné z internetových debat situaci Miroslav Stříška. Vadí mu právě skutečnost, že radar bývá právě nedaleko značky konec obce v místech, kde řidiči už většinou sešlápnou plyn.

„Máme pouze přenosný ruční radar a nikdy neměříme blíže než 100 metrů od značek. Konkrétně v Kočí měříme buď u autobusové zastávky nebo zdejšího autoservisu,“ vysvětluje velitel MP Skuteč Jiří Stuna.

Právě v Kočí došlo před časem při nehodě k úmrtí sedmileté dívky. „Vedení obce nás poprosilo, zda bychom jim nepomohli situaci zlepšit. Nebylo výjimkou, že tady řidiči jezdili běžně stovkou,“ doplňuje Stuna. Jednoznačně odmítá, že by se strážníci stávali pouhými „zlatokopy“ a záměrně sledovali rychlost v okrajových částech vesnic.

Dalším místem, kde často řidiči musí počítat s radarem je výpadovka z Chrudimi na Pardubice. Mnozí motoristé se přitom ptají, k čemu je radar v tomto podle nich přehledném úseku potřeba. Zaznívají ovšem i opačné hlasy. „A co takhle dodržovat těch 50 kilometrů v hodině a žádné pokuty neplatit? Vždycky vám může vyjet nějaké dítě na tříkolce a podobně. Brzdné dráhy se při překročení prodlužují a nepříjemné následky na nechráněných účastnících provozu zvětšují,“ oponuje v internetové diskusi pisatel pod přezdívkou Lajos.

Podle Stuny existují důkazy, že měření rychlosti kýžený efekt přineslo. „Ve Skutči v lokalitě Bílý Kopeček jsme zpočátku zaznamenávali rychlosti přes 100 kilometrů, povolena je tady přitom padesátka. Nyní si už řidiči dávají pozor a přitom intenzitu měření snižujeme,“ podotýká Stuna.