Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Redukce hmotnosti bez jo-jo efektu

Chrudimsko - V reality show Fit s Deníkem má Chrudimsko svou zástupkyni, a to Markétu Ležovičovou z Medlešic. Jejím úkolem je nyní zapisovat vše, co sní a vypije. Soupis s ní konzultuje výživový poradce a life kouč Energy CLINIC Václav Krejčík, který dává finalistkám reality show Fit s Deníkem dobré rady ohledně správné výživy a životosprávy vůbec. Jeho slova se týkají nechvalně pověstného jo-jo efektu:

18.3.2015
SDÍLEJ:

Odborný garant projektu Fit s Deníkem a kouč Václav Krejčík.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Hezky pomalu

Jo-jo efekt je odpovědí na nevhodně zvolený způsob úpravy váhy. Je to stav organismu po prodělané striktní redukční dietě. Došlo k radikálnímu omezení energie a současně snížení bazálního metabolismu. Dřívější doby hladomorů měly podobný průběh. Tělo omezilo z důvodu nedostatku potravin klidový (bazální) metabolismus. Jedná se chování těla v klidu a zajištění zdrojů energie pro jeho základní funkce v klidovém režimu. Začalo šetřit, aby co nejdéle přežilo. Tímto omezením dojde ke zpomalení metabolismu. Následně, když se člověk, který podstoupil nevhodnou a rychlou dietu s výrazným úbytkem na váze, nají, tělo pookřeje a začne i z malých porcí uchovávat energii na horší časy. A samozřejmě začne přibírat kilogramy. Aby k tomuto nedocházelo, je třeba pod odborným dohledem řešit redukci váhy pomalým úbytkem na váze (cca 4 kg měsíc), sportovat (svaly spalují přebytek energie i v klidu), pravidelně jíst (i 6 krát za den v menších porcích, čímž zachováváte přísun energie pro organismus a ten nemá potřebu schraňovat na horší časy uvolní se a hubne), jíst dostatek zeleniny, pít hodně vody a pracovat na postupné přeměně stravovacích návyků.

Když budete málo jíst:

Zpomalíte metabolismu

Budete mít hlad a propukne nervozita

Ovládne vás únava

Svalová hmota bude mizet

Jo-jo efekt pravděpodobně přijde

Strava musí být vyvážená, pravidelná, plnohodnotná, abyste zajistili správnou funkci metabolismu. Když vhodně zvolenou stravu propojíte s adekvátní pohybovou aktivitou (aerobní, posilující a protahující komplexní pohyb) nastolíte vhodné podmínky pro zdravé hubnutí bez rizik pro zdraví. I dlouhé pauzy mezi jídly vás rychle dovedou k ledničce, kterou vybílíte a současne nutíte tělo, aby šetřilo a tak zpomalíte opět metabolismus.

Rozložení stravy

Při sestavování stravovacího programu se zaměřte i na glykemický index potravin, abyste eliminovali potraviny s GI nad 55. Při hubnutí je energie jednotlivých jídel rozložena: snídaně cca 25% denního příjmu a její složení by mělo obsahovat dostatek komplexních sacharidů. Dopolední svačina i odpolední by mohly obsahovat každá cca 10% enerige denního příjmu. Oběd 35-40% a měl by být složený ze sacharidů i bílkovin zhruba ve stejné míře. Večeře 20-25% energie s minimálním zastoupením sacharidů a tedy s převahou bílkovin, jako např: maso, ryby, luštěniny, mléčné zakysané výrobky, sýry. Zelenina by měla být součástí oběda i večeře. Pokud chcete hubnout, podíl bílkovin by se z běžných 15-25% měl zvýšit na 25-30% oproti tukům. Bílkoviny mají vyšší sytost, jsou zdrojem pro regeneraci a také se hůře metabolizují, což znamená, že tělo vydá více energie na jejich zpracování.

Autor: Redakce

18.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
POLICIE - ilustrační foto.

Opilý muž demoloval byt, házel věci z okna a pořezal se na zadku

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ
3

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

V sobotu se bude uklízet řeka Doubrava

Ronov nad Doubravou – Středisko Junáka Ronov nad Doubravou pořádá v sobotu odpoledne dobrovolnickou akci nazvanou úderně Doubrava bez odpadků.

Hasiči přiblížili seniorům jejich práci

Třemošnice – Ve čtvrtek pořádal Dům s pečovatelskou službou v Třemošnici akci Křeslo pro hosta. Tím se stal Radim Vašíček, zástupce velitele místní jednotky sboru dobrovolných hasičů Třemošnice, velitel okrsku sboru dobrovolných hasičů Ronov nad Doubravou a člen odborné rady mládeže. Po ruce mu byl mladý začínající hasič Jakub Malý.

Dnes ve dvě začnou voliči vybírat poslance. Kandidátů je v kraji 407

Pardubický kraj – O novém složení Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky začnou voliči rozhodovat dnes ve 14 hodin. V Pardubickém kraji se úderem druhé odpolední otevře přes 870 volebních místností. Zavřou se ve 22 hodin, ale volit je možné ještě i zítra od 8 do 14 hodin.

Téma kampaně? Strach dominuje

/KOMENTÁŘ/ Je to v posledních letech již takový kolorit. Politici hledají racionální témata předvolebních kampaní čím dál obtížněji. Viditelné to bylo loni před krajskými volbami, letos se situace opakuje. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení