„Nastavení semaforů rozhodně nepomáhá hladkému průjezdu městem. Součinnost mezi semaforem na křižovatce Palackého Rooseveltova a semaforem na křižovatce Palackého Havlíčkova je asi nastavena na 'červenou vlnu', nebo jinak si nedovedu vysvětlit, proč kolona aut rozjíždějící se u Billy na zelenou směr Slatiňany byla těsně před průjezdem křižovatkou Palackého Havlíčkova zastavena semaforem. Stejná situace nastává u semaforů u Alberta a také v Topolské ulici ve směru k hasičům," postěžoval si nedávno úředníkům města Chrudimák Martin Chmelík.

Pro srovnání přitom poukázal na hladký průjezd královéhradeckým Gočárovým okruhem.

Po zásahu odborné servisní firmy se mezitím situace v Chrudimi zlepšila, avšak zřejmě ne napořád.

Nad semafory ve městě bdí Technické služby Chrudim. Podle jejich ředitele Zdeňka Koláře plynou potíže z toho, že světla byla instalována v různých dobách, jsou technologicky na odlišných úrovních a některé křižovatky spolu nekomunikují, takže rytmus jejich spínání je pak řešen pevným časovým programem. Celý systém vždy nejlépe funguje brzy po ranním spuštění a pak se postupně rozlaďuje kvůli časovým nepřesnostem i vlivem chodeckých tlačítek.

„Chceme proto systém propojit bezdrátově, k čemuž by mělo dojít během stavby nových semaforů u polikliniky. Teď jsme se alespoň dohodli na častějších kontrolách ze strany servisní firmy, která bude světla seřizovat v měsíčních až dvouměsíčních intervalech," řekl Zdeněk Kolář