Ti, kdo ulicí projíždějí častěji, se ale naučili před polštáři kličkovat. Namíří si to na střed polštáře a oběma koly na stejné nápravě přejedou nerovnost zhruba ve stejné výšce. Zhoupnutí je pak nevýrazné a ulicí lze projet rychleji.

„Dělám to také tak. Dávám si ale pozor před křižovatkou se Škroupovou ulicí, aby do mě nikdo nenacouval. Tam jsou totiž polštáře osazené dost blízko od zádí příčně parkujících vozů,“ potvrdil včera Chrudimák Vladimír Malý.

Podle odborníků z radnice ale polštáře i tak plní svůj účel. Vysloveně rychlou jízdu totiž nedovolí.

Vedoucí odboru dopravy Martin Klimek připomněl, že polštáře byly instalovány kvůli požadované regulaci rychlosti na 30 km v hodině. „Kvůli velkému zatížení autobusy bylo zvoleno řešení pomocí zpomalovacích polštářů. Autobus má polštář mezi koly nápravy, ostatní vozidla musí minimálně jedním kolem přes polštář přejet. Domnívám se, že i při jízdě středem je nutné zpomalit. Sám zde jezdím několikrát týdně a přejet je musím sníženou rychlostí. Klasické osobní vozidlo je musí přejet do 30 km/h,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy.