S létem ubylo i na Chrudimsku cestujících na pravidelných autobusových linkách.

„Některé autobusy jezdí úplně prázdné a 70 procent dalších linek vozí tak do pěti cestujících," tvrdí řidič firmy Veolia, jenž kvůli možným potížím v práci nechce uvádět své jméno. „Tento stav asi dopravcům i kraji vyhovuje. Kraj se může kasat výbornou dopravní obslužností a dopravci jezdí a vydělávají peníze. Je jim jedno, že vozí vzduch. Kraj jim to zaplatí," soudí šofér. „Jak dlouho ale může tohle plýtvání vydržet? Jen do doby, než dojdou peníze," přemítá řidič.

Školáci leží u vody

Podle Leoše Berana z odboru dopravy, silničního hospodářství a investic Pardubického kraje byl počet linek redukován. „O prázdninách nejezdí školní spoje, které jsou přes rok zařazeny do většiny linek. Pokles počtu cestujících je ale přirozený a dochází k němu o prázdninách pokaždé. Vždyť na dovolených jsou i dospělí pasažéři. Obslužnost však zachovat musíme," brání úřad Leoš Beran.

Minibusů je málo

Proč ale nejezdí víc minibusů nebo dodávek určených pro přepravu osob? Vyšlo by to levněji. „To ano, ale přepravci nemají těchto vozů dost. Disponují hlavně velkými autobusy," říká Leoš Beran.

Motivuje však něco firmy ke koupi menších vozů? Vždyť kraj jim zaplatí i za velký autobus… „Na dopravce tlačíme i v tomto směru. Je ale zřejmé, že žádoucí doplnění vozového parku potrvá ještě léta," podotýká Leoš Beran.