Není se čemu divit, protože zahraniční turisté jezdí raději do Prahy, Krkonoš či lázeňských měst. Navíc většinou vyžadují služby na vysoké úrovni. „V této oblasti opravdu máme co dohánět. Například ubytovacích kapacit a doprovodných služeb na úrovni je velmi málo,“ potvrzuje místostarosta města pro oblast cestovního ruchu Roman Málek.
Na Chrudimsko jezdí spíše nenároční turisté. „Většinou se jedná o několikahodinové návštěvy se zastávkou a prohlídkou města. Na druhou stranu jsou v kempu na Seči vidět i starší zahraniční turisty s karavany, kteří tu pobývají poměrně delší dobu,“ podotýká Málek.
Jeho slova potvrzuje i Vratislav Příhoda, který měl v letní sezóně otevřenou půjčovnu sportovních potřeb u Sečské přehrady „Občas nějaký zahraniční turista přišel, ale byli to spíše jednotlivci. Jednou přišla ale i německá rodinka, která si k nám celý týden chodila půjčovat kanoe a surfy,“ říká Příhoda.
Samotná propagace města není úmyslně dělaná pro zahraniční návštěvníky. Důvod je prostý – v mezinárodním měřítku město nemá co nabízet. „Investovat peníze na propagaci na mezinárodní úrovni by bylo naprostým mrháním peněz. Jediný efekt je v cíleném marketingu, například na určitou skupinu sportovců,“ uzavírá Málek. Doufá, že prostřednictvím Evropských dotací si podnikatelé si zažádají o dotace na infrastrukturu v cestovním ruchu, která je klíčová pro rozvoj turismu.
Zdá se, že jedinou atraktivitou v městě Chrudim pro zahraniční návštěvníky je Muzeum loutkářských kultur, které od května doplní i Muzeum černého divadla. Navíc existuje i možnost mezinárodního loutkářského symposia s francouzským Region Centre, o kterém se už jedná.