Redakci se mezitím ozvala Marie Kyselová, která pracuje od roku 2005 ve slatiňanském zámku jako brigádnice na pozici průvodkyně i jako pokladní na tržbách za hotové. A tak není divu, že ženu zaujaly úvahy o možném rušení muzea, umístěného ve slatiňanském zámku již od roku 1950.
Tržby rostou
„Ze zkušenosti vím, že počet návštěvníků ve srovnatelném vyjádření vzrostl v loňském roce oproti roku 2008 o 2,32 procenta. Kdybychom vykazovali návštěvníky obdobně jako v předchozích letech, to jest včetně svatebčanů u svateb uskutečněných v zámecké knihovně a na nádvoří zámku, dostali bychom index 2009/2008 ve výši 106,64 procenta. Po nástupu Ing. Lenky Gotthardové na místo kastelánky státního zámku počátkem roku 2009 došlo k metodické změně vykazování počtu návštěvníků: Svatebčané již neplatili poplatek za svatby formou hromadné vstupenky, ale řádně přes příjmový pokladní doklad u administrativní pracovnice v kanceláři st. zámku. Počet svateb v roce 2009 proti roku 2008 vzrostl o 13,46 procenta,“ uvádí Kyselová do souvislostí nedávno zveřejňované zprávy o nízké návštěvnosti zámku.
„Index růstu tržby za svatební poplatky ve stejném období činí 115,66%. Rozdíl potom spočívá v mírném zvýšení poplatku za svatbu, který činil v roce 2009 v prostorách zámecké knihovny 4500 korun, na zámeckém nádvoří 3000 korun a v prostorách parku 3500 korun. Ke zvýšení o 500 korun došlo u zámeckého parku a knihovny v souvislosti s růstem cen pohonných hmot a elektrické energie. Pro letošek pak činí poplatek za uspořádání svatby jednotně 4500 korun,“ pokračuje Kyselová.
„Co se týče růstu tržeb ze vstupného, vykazuje index 2009/08, oproštěný od počtu návštěvníků hromadné vstupenky svatebčanů, hodnotu 136%. V číslu se promítá zvýšení cen vstupného a také změna skladby návštěvníků, kdy vloni došlo k poklesu počtu školních zájezdů v květnu a částečně také v červnu – zřejmě v reakci na zvýšení vstupného,“ říká žena.
Úspěšné novinky
„Zavedením pátečních a nočních prohlídek v době prázdnin se tento pokles nakonec podařilo vyrovnat a lze říci, že tato iniciativa přinesla zvýšení počtu návštěvníků z řad rekreantů prožívajících prázdniny na území regionu Chrudimsko – Hlinecko. Rovněž prodej upomínkových předmětů se vloni zvýšil v porovnání proti roku 2008 o 17 procent. Jistě k tomu přispělo také rozšíření sortimentu a přehledná prezentace nabídky pro provedených úpravách prostoru pokladny,“ doplňuje Kyselová.