Za Správu železniční a dopravní cesty promluvil na nádraží Václav John, ředitel Stavební správy východ. „V současnosti stavíme na železnici v rozsahu, který nemá obdoby," připomněl ředitel v souvislosti s revitalizací trati, která vyjde v celém svém úseku do Ždírce nad Doubravou na takřka jednu miliardu korun bez DPH. Ředitel také uvedl, že v rámci nového unijního operačního programu Doprava II má být kromě jiného provedena obnova pardubického železničního uzlu včetně stavby 'Medlešické spojky', která má nadobro skoncovat s úvraťovou dopravou přes Rosice nad Labem.

Přínosem má ovšem být již momentální revitalizace trati mezi Pardubicemi a Ždírcem. Vlaky se po ní budou nově vyhýbat i v Cejřově a dojde též ke zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. „Cestující se mohou těšit i na zkrácení jízdních dob a lepší přístup k informacím o aktuálním dění na trati," uvedl již dříve generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Podle informace chrudimského starosty Petra Řezníčka se do budoucna stále počítá i se zřízením nové železniční zastávky 'Chrudim, U Stadionu'. V rámci probíhající revitalizace ale ještě stanice realizována nebude. „Dojde pouze na určitou přípravu, aby mohla zastávka vzniknou později," řekl starosta Řezníček počátkem tohoto týdne.