Když budou záplatovat díru po díře tzv. turbometodou, kdy je vyplní elmulzí a zasypou kamenivem, vyjde je oprava jednoho metru čtverečního na 40 korun. Pokud se radši pustí do řádných asfaltových záplat, vyjde je jedna desetkrát dráž. A dvakrát než v přepočtu na metr čtvereční obnova asfaltové krytu po celých úsecích.

Těžké dilema. Zvlášť když i při nejlevnější turbometodě by finančně letos zvládli dát do pořádku jen 10 procent plochy silnic. „Silnice kraje převzaly v roce 2000 ve zbědovaném stavu, na řadě z nich jsou 20 až 40 let staré povrchy,“ posteskl si šéf pardubických krajských silničářů Miroslav Němec.

Více o stavu silnic na Chrudimsku čtěte v rubrice SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY vpravo.

Silnice první třídy by přesto silničáři chtěli dostat z nejhoršího do konce května. Největší výtluky na komunikacích druhé třídy by chtěli opravit do konce června a „trojky“ přes červenec.

„Opravy budou prováděny od nejdůležitějších a nejzatíženějších silnic po ty nejméně významné a používané,“ dodal Němec.