Podle Ivo Tomana, radního zodpovědného za krajskou dopravu, se letos podařilo realizovat drtivou většinu plánovaných rekonstrukcí a také vzhledem ksoučasnému nepříznivému počasí se stavební firmy pustí do dalších akcí až v příštím roce. „Celý rok jsme poctivě pracovali, teď už „jen“ otevíráme opravené krajské silnice. Několik věcí nám ještě zůstává, to ale necháme na další rok. Vpříštím týdnu bychom měli zprovoznit ještě jednu opravenou komunikaci na Lanškrounsku, tím pro letošek víceméně končíme,“ přímo uvedl Ivo Toman.

Na Ústeckoorlicku byla vpondělí 12. listopadu zprovozněna rekonstruovaná komunikace II/360 Šedivec – Letohrad. Opravné práce, které probíhaly od konce května do poloviny září, si vyžádaly přibližně 26,4 mil. Kč, investorem akce byl Pardubický kraj, zhotovitelem díla je AGILE spol. s r.o. Modernizace silnice spočívala ve výměně podkladní a obrusné vrstvy vozovky. V celé délce úpravy byly vyčištěny nebo vyhloubeny příkopy, pročištěny podélné propusti. Na celém úseku úpravy bylo zřízeno vodorovné dopravní značení, doplněné směrové sloupky a vyměněno svislé dopravní značení a záchytná zařízení – svodidla.

Představitelé Letohradu považují opravení zmíněné komunikace za strategické zdůvodu jednak kvalitního napojení města na silnici I. třídy číslo 11, ale i pro budoucí zajištění odpovídající infrastruktury pro přilehlou průmyslovou zónu.

Ve středu 14. listopadu proběhlo zprovoznění rekonstruované komunikace a křižovatky vobci Orel na Chrudimsku. Opravné práce, které probíhaly od poloviny června do konce října tohoto roku, si vyžádaly investici přibližně 8,85 mil. Kč, investorem akce byl rovněž Pardubický kraj, zhotovitelem díla o délce přibližně půl kilometru je společnost PROFISTAV s.r.o. Litomyšl. Součástí rekonstrukce bylo vybudování křižovatky silnic II/358 – III/3583 – III/3589. Úpravou křižovatky došlo ke zrušení spojovacího úseku silnice III/3583 vkřížení se silnicí II/358 a III/3589. Tato úprava vedla k výraznému zvýšení bezpečnosti provozu a bezpečnosti dětí při vycházení z přilehlé školy. Při rekonstrukci silnice byla provedena výměna krytu vozovky včetně betonových vodících pásků, úprava odvodnění – výměna starých a umístění nových vpustí a vybudování střídavých parkovacích pruhů.