Chrudimsko 16.12.2010 7:27 Teplota od -11 do -8°C; Počasí: zataženo, sněhové přeháňky, slabý vítr, viditelnost bez omezení; Silnice I. třídy: zbytky sněhu po pluhování, sjízdné se zvýšenou opatrností; Silnice II. a III. třídy: zbytky sněhu po pluhování, sjízdné se zvýšenou opatrností;

Hlinecko 16.12.2010 7:10 Teplota od -12 do -11°C; Počasí: oblačno, sněhové přeháňky, slabý vítr, dohlednost snížena vlivem srážek; Silnice I. třídy: vrstva nového sněhu, sjízdné se zvýšenou opatrností; Silnice II. a III. třídy: vrstva nového sněhu, sjízdné se zvýšenou opatrností; Nový sníh - poprašek;

Skutečsko 16.12.2010 7:42 Teplota od -19 do -9°C; Počasí: zataženo, sněhové přeháňky, slabý vítr, viditelnost bez omezení; Silnice I. třídy: zbytky rozbředlého sněhu po chemickém ošetření, sjízdné se zvýšenou opatrností; Silnice II. a III. třídy: ujetá vrstva sněhu krytá posypem, sjízdné se zvýšenou opatrností;

Železné Hory - Třemošnicko 16.12.2010 7:22 Teplota od -12 do -10°C; Počasí: zataženo, bez srážek, slabý vítr, viditelnost bez omezení; Silnice I. třídy: zbytky rozbředlého sněhu po chemickém ošetření, sjízdné se zvýšenou opatrností; Silnice II. a III. třídy: rozbředlý sníh po chemickém ošetření, sjízdné se zvýšenou opatrností; Na vozovkách II.a III.tř.inertně ošetřovaných ujetá vrstva sněhu krytá posypem.;

VÍCE DOPRAVNÍCH INFORMACÍ VČETNĚ NEHOD Z CELÉHO KRAJE ČTĚTE ZDE

Ve středu 15. prosince zasahovali hasiči v Pardubickém kraji celkem u 32 událostí. Jednalo se zejména o technické pomoci, tedy vytažení zapadlých vozidel ve sněhových závějích a v příkopech a o dopravní nehody na zasněžených silnicích.

"Počet událostí po jednotlivých územních odborech: Chrudim 3, Pardubice 6, Svitavy 11, Ústí na Orlicí 12. Nejhorší situace byla na Svitavsku a Orlickoústecku. Mezi další zásahy v tomto období patří strhávání sněhových převisů a rampouchů se střech," uvedla mluvčí krajských hasičů Vendula Horáková.

STŘEDEČNÍ INFORMACE

Cestáři jsou vybavováni stále modernější technikou, a tak jsou dnes automaticky a detailně informováni i o stavu jednotlivých silnic okresu.

V rámci chrudimského cestmistrovství jsou například silničářům k dispozici automatické sondy rozmístěné u silnice na Pardubice, ale také meteosondy v Rohozné, ve Dřeveši nebo v Kovářově.

Všechny tyto stanice odesílají okamžitá data o teplotě vzduchu i vozovky, o námraze, nebo o množství a skupenství srážek. Sonda v Kovářově je navíc doplněna i webovou kamerou, umožňující přímý pohled do terénu. Podle Jiřího Mašíka z chrudimského cestmistrovství by měla být všechna uvedená data dostupná od příštího roku na internetu i běžné veřejnosti.

A co odhalila technika i praxe ve středu? Nejhůř sjízdné byly na Chrudimsku komunikace v nejvyšších nadmořských partiích – tedy směrem na Seč nebo na Nasavrky.

„Špatná byla ale i situace dole, například kolem Ostřešan, kde foukal poměrně silný vítr. Ten nám vůbec přidělává práci, kvůli větru musíme někdy v určitých úsecích jezdit stále tam a zpět,“ doplňuje Mašík.

Problémy se sněhem hlásilo i Hlinecko. Rohozenský kopec zablokovaly odpoledne v jednom pruhu kamióny, uvízlý polský kamión znemožnil ráno dokonce průjezd hlineckým náměstím.

Cestářům pomáhají radarové snímky

Silnice chrudimského okresu spravují cestmistrovství umístěná ve čtyřech městech: V Chrudimi, v Hlinsku, v Třemošnici a v Luži.

„Nejproblematič­tější situace byla z našeho pohledu na Prosečsku,“ hlásil včera dispečer z Luže.

„Proseč, Martinice, Paseky – tam všude jsme měli nejvíc práce. Na nejhorší úsek jsme museli nasadit hned dva sypače. Silnice se nám ale podařilo udržet sjízdné. Teď máme venku dva sypače s inertním materiálem, dva se solí a k tomu ještě devět traktorových radlic. Když se ale dívám na radar, situace by se měla lepšit,“ říkal ve středu kolem 13. hodiny dispečer.

Cestmistrovství totiž mají k dispozici placené radarové snímky, na kterých přesně vidí bez jakéhokoliv časového zpoždění postup srážkové oblačnosti.