Studie obsahuje návrhy na řešení dopravního přetížení města vždy v několika variantách. Podle místostarosty Pavla Šotoly směrový dopravní průzkum například prokázal, že tranzitní doprava se na zatížení hlavní tepny, silnice první třídy číslo 34, procházející celým Hlinskem, podílí maximálně dvaceti procenty. „Za čtyřiadvacet hodin projede po této komunikaci v průměru deset tisíc aut,“ doplňuje Šotola.
Z těchto výsledků lze prý tedy usuzovat, že město nepotřebuje klasický obchvat, ale spíše další silnou komunikaci. Studie dále odhaluje i to, že by měla vést nikoliv severní trasou kolem nádraží a lokality Drachtiny, ale naopak jižní cestou kolem Blatna a lokality Rataje. Jižní varianta by měla být výhodnější z pohledu odlehčení stávající trasy.
„Studie říká, že severní trasa odvede čtyři tisíce vozidel a jižní téměř dvojnásobek,“ uvádí Šotola. Upozorňuje ovšem, že zastupitelstvo mělo na stole úplně první koncept. „Názory mezi zastupiteli byly různé. Dohodli jsme se na tom, že necháme ještě dopracovat variantu přes Drachtiny a poté budeme jednat dál,“ tvrdí Šotola. Místostarosta předpokládá, že studie bude hodotva na konci listopadu.
Součástí dopravní studie jsou také prognózy do budoucna. Tak například vroce 2025 by při současném stavu silniční sítě projelo městem už 14 tisíc automobilů. Pokud by se tedy Hlinečtí drželi výsledků studie a zvolili jižní trasu posilovací komunikace, ještě za téměř dvacet let by i při nárůstu dopravy byl střed města méně zatížen než nyní. „Rozhodující ale budou nadcházející jednání se zástupci Ředitelství silnic a dálnic a také spředstaviteli Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy,“ podotýká závěrem Pavel Šotola.