Bude tady učit matematiku, fyziku a informatiku. A aby toho nebylo málo, mladý kantor z nedaleké Seče byl ředitelem školy rovnou pověřen i třídnictvím.

„Na okamžik, kdy poprvé předstoupím před studenty, se docela těším. Zároveň ale pociťuji jakýsi strach z neznáma. Byl jsem samozřejmě už v době studia na různých školních praxích, ale tam mi pokaždé přesně řekli, co mám dělat. Třeba že mám s žáky při hodině probrat téma hustota. Teď už bude průběh výuky záležet jenom na mně,“ vysvětluje začínající kantor. „Zároveň si uvědomuji, že moje předměty nepatří mezi studenty k těm nejpopulárnějším. Na druhou stranu doufám, že když už si student na této škole vybral obor informatiky, tak o něj snad má i patřičný zájem. Nynější prváci budou navíc prvním ročníkem, na který čeká bez výjimky povinná maturita z matematiky. To by se v zájmu o tento předmět rovněž mohlo projevit,“ doufá kantor.

Pro studium učitelství se Jaroslav Charvát definitivně rozhodl teprve po své maturitě na chrudimském gymnáziu. „Podal jsem si tehdy přihlášky hned na několik škol a nakonec rozhodl velmi příznivý dojem, jaký ve mně zanechala Univerzita Hradec Králové. Líbilo se mi prostředí školy i přístup lidí, se kterými jsem se tam při přijímačkách potkával. Už předtím jsem tak nějak tušil, že by u mě učitelství mohlo dostat přednost, ale po přijímačkách v Hradci Králové už jsem měl úplně jasno. Nicméně kdyby to tehdy nevyšlo, asi bych šel studovat nějakou technickou školu. Realizoval bych se teď zřejmě někde v průmyslu, konkrétně možná ve strojírenství, ale o tom už můžu jenom spekulovat,“ přemítá Jaroslav Charvát.

Přidělené role třídního učitele se učitel na své první profesní štaci nebojí. Možná i proto, že má ke svým svěřencům věkově docela blízko. Vlastní studentské povinnosti totiž završil státnicemi teprve letos v červnu.

„Zatím se rozkoukávám a vlastně teprve zjišťuji, co všechno takové třídnictví obnáší. Je mi ale jasné, že půjde především o spoustu organizačních věcí. Například musím připravovat nejrůznější seznamy, zajišťovat studentům čipy pro vstup do školní budovy, dbát o nástěnku, seznamovat studenty s pravidly a chodem školy, být v případě potřeby v kontaktu s jejich rodiči, věnovat se naplno průběhu třídních schůzek a tak podobně,“ uzavírá mladý kantor.