Cestující je uvítali zejména v parných dnech, kdy se mohli napít a osvěžit chladivou vodou. Takový běžný obrázek jste mohli vidět ještě nedávno na nádražním peronu v Hlinsku. Nyní došlo k jeho zrušení.

Ozval se nám čtenář František Charvát z Hlinska, nelibě nesoucí osud osvěžujícího koutku. Na úvod pisatel zmiňuje rozpor mezi tím, co je Českými drahami říkáno a naopak jaká je skutečná praxe.„Vážení cestující, ozývá se na peronu pokaždé, když přijíždí vlak. Vedení Českých drah si cestujících váží po svém,“ dodává.

V čem tkví jádro problému, popisuje bez skrupulí rozhořčený cestující František Charvát. „Desítky let zavedená voda v Hlinsku byla drahám trnem v oku. Nechaly ji tedy zrušit, “ píše nespokojený občan Hlinska, podepsaný jako „vážený“ cestující.

Kohoutek vandaly lákal

Redakce oslovila ředitele krajského centra osobní dopravy Pardubice Michala Štěpána, aby se k celé věci vyjádřil. „Stav tohoto zařízení na nástupišti nádraží ČD v Hlinsku v Č. byl již velmi špatný, zejména po opakovaných poškozeních vandaly. Prostor umývadla i odtokového odpadu byl opakovaně zanášen odpadky, stejně tak byl poškozován kohout. Zařízení tak svému účelu dlouhodobě nesloužilo. České dráhy přistupují k úpravě předmětného prostoru tak, že stávající zařízení bude demontováno a místo upraveno. Náklady na zprovoznění by byly neúměrné ve vztahu k možnosti jeho rychlého znovupoškození," dodává Štěpán.

Cestující zvyklý na bleskurychlé omytí či napití před nástupem do vlaku má tedy smůlu. „Jaká je tedy hygiena cestujících při cestování, když si nemají ani kde umýt ruce,“ připojuje své námitky František Charvát. Velcí žíznivci přece jen nepřijdou zkrátka. „Na nádraží v Hlinsku mají cestující možnost využít jak toalety, tak je v jejich prostoru umožněn přístup k pitné vodě. Samozřejmostí je zde mýdlo i papírové utěrky,“ ospravedlňuje celou situaci Štěpán.

Cestující pocítí pohodlí

Úpravou procházejí kromě zmiňovaného kohoutku i další prostory nádraží. „Cestující si také mohou všimnout, že nyní zde probíhá úprava prostor čekárny. Připravujeme rovněž obměnu sedacího nábytku. Naším cílem je poskytnout cestujícím kulturnější prostředí při čekání na vlaky, a nově i autobusy,“ říká závěrem šéf krajské vlakové dopravy.

Nostalgická zákoutí nádražních peronů s umyvadly tak postupně z českých měst mizí.

Radek Latislav