„Dobrý záměr v tom je, ale zatím spojený hlavně s papírováním. A bojím se, že až se na systém napojí všechny STK v republice, síť klekne,“ uvedl například Martin Šisler z STK ve Svitavách.

A panují obavy, zda centrální monitoring vůbec pomůže dobré věci. Tedy zamezit podvodům, kdy posvěcení STK dostávají i auta v katastrofálním technickém stavu.

„To bude ministerský úředník od stolu sledovat, co všechno technik kontroluje? A jaká bude zpětná vazba, způsob a rychlost nápravy zjištěných nedostatků? Technik přece auto prohlíží buď dobře, nebo špatně. Pochybuji o tom, že dohled bude mít v tomto smyslu nějaký efekt,“ míní šéf STK na Jičínsku, který si nepřál být jmenován.

„Spíš mám strach, že systém bude pomalý. Viděl jsem zkušební verzi systému a je to opravdu zoufalé. Dnes zadáváme data 15 vteřin. Jak to potrvá nyní?“ dodal.

Hana Bielová z STK ve Smiřicích na Královéhradecku zase poukazuje na chybějící informace k zářijovému náběhu na systém. „A STK už určitě nepůjde bez objednání, což se nebude líbit řidičům,“ dodala. Na papírování si stěžuje i Roman Vašák z STK ve Skutči na Chrudimsku.

V září bude do systému zapojeno prvních deset procent STK, do začátku listopadu se mají připojit ostatní. Přes počítačový systém pracovníci ministerského dohledu budou mít přehled o tom, které vozidlo právě prochází STK, jaké úkony se na něm provádějí, což by pak měli moci porovnat se skutečným stavem.