„Denně k nám průměrně přijde třicet až čtyřicet lidí,“ vysvětloval Karel Březina z informačního centra v Přibyslavi.V informačním centru v Havlíčkově Brodě se za den vystřídá i sto tazatelů. Turisté se však neptají jen na památky, ubytování a stravování. „V módě jsou cyklostezky,“ popisoval František Pleva z informačního centra v Ledči nad Sázavou. Rekreanti také často zjišťují, jak mohou s rodinou strávit deštivé dny.

„Lidé si k nám chodí kupovat turistické známky,“ uvedla Markéta Kadlecová z informačního centra v Chotěboři. O dřevěné turistické známky s vypáleným obrázkem je podle ní velký zájem.

Informační centra často využívají také zájemci o internet. „Chodí sem lidé z chalup, kteří nemají notebooky,“ informovala Zdenka Lédlová z informačního centra ve Ždírci nad Doubravou.

V neděli bývá zavřeno

Velká část informačních center na Havlíčkobrodsku nemá v neděli otevřeno. „Uvažovalo se o tom, ale bylo by to zbytečné, nikdo by sem nepřišel,“ podotkl Mirek Pecha z informačního centra ve Světlé nad Sázavou. Podle pracovníků center bývá už sobotní návštěvnost velmi nízká.

„Míváme tu pět až osm cizinců denně,“ odhadoval Pecha. Častými návštěvníky jsou tu Holanďané. Nejen oni si ale oblíbili Havlíčkobrodsko. „Včera tu byl Švéd, pak tu také byla paní z Polska,“ vypočítávala zahraniční turisty Markéta Kadlecová z informačního centra v Chotěboři. Na cizojazyčné návštěvy jsou pracovníci center dobře vybaveni. Zvládají angličtinu i němčinu. Většinou se domluví i rusky.

Informační centra nabízí i další služby jako kopírování, skenování nebo prodej map, průvodců a vstupenek. Poskytují informace o dopravních spojích, významných regionálních osobnostech nebo zajímavých kulturních akcích v regionu.

Zuzana Klementová