Částka potřebná pro pořízení a provoz radaru už byla začleněna do rozpočtu města pro příští rok, který zastupitelé schválili počátkem tohoto týdne.

„Počítá se s tím, že zařízení pro tento účel bychom nakupovali v podobě služby zhruba v částce 650 – 700 tisíc korun ročně na období pěti let. Ze strany městského úřadu to znamená navýšení personálu o jednu osobu na odboru dopravy. Mzdové navýšení spolu s pořízením a provozem tohoto zařízení pak bude v celkové výši do jednoho milionu a čtyř set tisíc korun, avšak předpoklad je, že ta samá částka by měla být vybrána v pokutách. Nejde přitom o žádnou výdělečnou činnost, hlavním cílem je zklidnění provozu v této momentálně asi nejproblematičtější chrudimské oblasti,“ uvedla vedoucí městského finančního odboru hana Vránová, když seznamovala zastupitele s finančními dopady uvedeného opatření.

Dopravní zatížení Václavské ulice je dnes obrovské a přitom tu řidiči masově nedodržují dopravní předpisy. „Nechali jsme si situaci prověřit a ta čísla jsou prostě brutální. Z 65 536 změřených vozidel jich pouze 18 069 jelo rychlostí do 56 km v hodině. Velká většina řidičů zde tedy jela rychleji, než měla. Zaznamenány jsou i případy, kdy tudy auta projížděla rychlostí 108 km v hodině a podobně,“ popsal současný stav chrudimský starosta Petr Řezníček.

Podle starosty začnou brzy po Novém roce jednání s firmou, která by měla úsekové měření rychlosti ve Václavské ulici instalovat co nejdříve.

„Určitě to bude už někdy zkraje roku. Měřit se tu pak bude z obou směrů. Půjde nejen o úsekové měření, ale také o měření okamžité rychlosti, což bude jakási kombinace toho, co dnes funguje například v Hlinsku. Hlinečtí ovšem měří jen na vjezdu, takže po projetí kolem radaru tu někteří řidiči opět zrychlují, kdežto ve Václavské ulici bude řidičům změřena rychlost v celé délce projetého úseku. Zařízení zároveň zaznamená i taková vozidla, která zde vůbec nemají co dělat. Tím mám na mysli náklaďáky a kamiony, jejichž řidiči si tudy i přes zákaz občas zkracují cestu,“ uzavřel starosta.