Na trať mezi Pardubicemi a Hlinskem se zároveň vrátí spěšné vlaky, které zde byly naposledy provozovány v letech 2012 – 2013.

Nový grafikon přinese podle Českých drah rozšíření nabídky spojů, jejich mírné zrychlení a zpravidelnění.

„Po celý den i týden bude každé dvě hodiny nabízeno spojení po celé trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu a opačně s přestupem v Hlinsku v Čechách, přičemž na úseku Pardubice – Hlinsko v Čechách půjde zpravidla o spěšné vlaky vedené moderními jednotkami RegioShark a na úseku Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod o osobní vlaky, na nichž budou nasazeny známé Regionovy,“ uvádí oborový specialista Martin Hájek.

Spěšné vlaky jsou navrženy tak, že mají na pardubickém nádraží krátké přestupní časy na vlaky railjet do Prahy i z Prahy. Krátké přestupní časy se budou týkat také přestupů na expresy ze střední Moravy a na střední Moravu. „Díky tomu bude možné cestovat například ze Slatiňan do Prahy již zhruba za jednu hodinu a 25 minut,“ sdělil dále Martin Hájek.

Uvedený základní dvouhodinový koncept bude doplněn řadou dalších osobních vlaků vedených mezi Pardubicemi a Slatiňanami, Žďárcem u Skutče či Hlinskem v Čechách. V pracovní dny pak několik vlaků pojede v celé trase Pardubice – Havlíčkův Brod.

V souvislosti s rozšiřováním nabídky spojení na uvedené trati dochází k pokrytí okrajových částí dne či týdne, například je zajištěno brzké ranní spojení z Chrudimska do Havlíčkova Brodu na 8. hodinu. V ranních hodinách pracovních dní je spojení ze Slatiňan do Pardubic zajištěno nejméně každou půlhodinu. Dochází tak k rozšíření nabídky spojů. Nově také bude možno dojet do Slatiňan o víkendu i v noci a to díky prodloužení osobního vlaku s odjezdem z Pardubic v 1.05 až do Slatiňan (příjezd v 1.30 hodin).

Samy České dráhy uvádějí, že objem změn je natolik rozsáhlý, že nelze podrobně popisovat časové polohy jednotlivých vlaků a je nutno se přímo seznámit s novým jízdním řádem, který je dostupný na internetu. Od začátku prosince pak bude možné v pokladnách zakoupit Regionální jízdní řád za 18 korun.

Většina cestujících se ještě se změnami neseznámila. „Úpravy jízdního řádu obvykle nebývají výrazné a také si myslím, že na jeho prostudování zbývá ještě dost času,“ zněla nejčastější odpověď těch, kterých jsme se zeptali na chrudimském vlakovém nádraží.