VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky pojedou z Pardubic do Hradce skoro každou půlhodinu

Chrudim – V neděli 10. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2018. V Pardubickém kraji zůstane rozsah provozu na přibližně stejné úrovni jako v letošním jízdním řádu.

7.12.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Změny příjemné pro cestující se dotknou například spojů na trati z Pardubic do Hradce Králové a Jaroměře, kde objednavatel navyšuje počet vlaků.

Jak vyplývá z tiskové zprávy zveřejněné Pardubickým krajem, na této trati pojedou vlaky od časného rána až do večerních hodin v půlhodinových intervalech prakticky po celý den a týden.

VEČERNÍ SPOJ
Nově pojedou večerní spěšné vlaky číslo 1855 a 1858 v úseku Hradec Králové – Pardubice a zpět denně. Původně jely jen o víkendech.

Spěšný vlak 1855 odjíždějící z Hradce Králové v 19:37 bude mít v Rosicích zajištěn přípoj na Chrudim a na pardubickém hlavním nádraží navazující spoje Rx jedoucí na Přelouč, Prahu i Choceň a Českou Třebovou.

Z hlavního nádraží v Pardubicích pak Sp 1858 pojede ve 20:08, a to po dojezdu přípojných vlaků od Prahy a Přelouče i České Třebové a Chocně. V Rosicích bude zajištěn přípoj od Chrudimi.

Dále dojde k rozšíření jízdy dopoledního vlaku Sp 1843 odjíždějícího v 9:37 z Hradce Králové do Pardubic, který nově pojede také v sobotu. V rosické zastávce na něj bude čekat přípoj na Chrudim a Havlíčkův Brod a v Pardubicích bude mít přípoj na rychlíky vyšší kvality do Prahy i na Moravu.

V opačném směru pak pojede v sobotu v 10:06 nový Sp 1844, který bude mít v Pardubicích přípoje od rychlíků vyšší kvality z Moravy i Prahy a do Hradce Králové přijede v 10:23.

STIHNOU PŘESTUP
Trať z Pardubic přes Chrudim do Hlinska a odtud dál do Havlíčkova Brodu nečekají podle vedení pardubického kraje žádné významnější změny.

Železničáři upraví ranní spoje ve všední dny o minuty tak, aby zajistili včasnost jízdy „školního“ vlaku Os 5338 odjíždějícího z Hlinska v 6:43 do Pardubic a spolehlivost přestupu na Sp 1842 jedoucího do Hradce Králové v Rosicích nad Labem.

Proto se posune jízda osobního vlaku 5333 odjíždějícího v 6:30 z Pardubic do Hlinska asi o 15 minut.

Ve večerních hodinách se posune odjezd vlaku Os 5577 – nově pojede z Pardubic už ve 21:30 jako přípoj od Rx 875 z Prahy přijíždějící na hlavní pardubické nádraží ve 21:18. V Rosicích na něj bude čekat přípoj od Hradce Králové (Os 6259).

Na trati z Chrudimi do Moravan a Borohrádku dojde jen k minutovým časovým změnám s cílem zajistit přestupy v Moravanech a Borohrádku.

Největší novinkou je vedení osobního vlaku Os 25356 z Moravan ve 23:07 do Holic také v sobotu. Původně jel až v neděli ráno a navazuje na spoj z Pardubic, který odtud vyjíždí ve 22:46.

Nový jízdní řád bude platit do 8. prosince 2018.

Kompletní změny a úpravy spojů podle zprávy Pardubického kraje


Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová
V základu zůstává zachována stávající koncepce osobních vlaků Kolín – Pardubice – Česká Třebová s významnými přestupními vazbami v Kolíně, Pardubicích a Chocni. V průběhu dne dochází jen k drobným změnám. K největším změnám dojde v okrajích dne a týdne, konkrétně:

Noční osobní vlak (Os 5021) do České Třebové pojede nově z Pardubic hl.n. pouze o víkendu, a to až v 01:11 jako přípoj od dálkových vlaků z Prahy a osobního vlaku z Hradce Králové.

V pondělí ráno pojede osobní vlak Os 5043 do České Třebové až z Pardubic a to v 5:01 (nyní jezdí pouze z Chocně).

Pro zlepšení a zrychlení dopravy do škol a zaměstnání v Ústí nad Orlicí městě bude zaveden nový vlak Os 5089 s odjezdem v 6:27 z Ústí nad Orlicí, který bude mít rychlý přípoj od Os 6281 z Pardubic hl.n. Tento vlak se bude ihned v 6:32 vracet z Ústí nad Orlicí města a zajistí tak přípoj ke spěšnému vlaku 1978 do Pardubic, který odjíždí v 6:46.

V neděli bude nově zajištěn v Pardubicích hl.n. přípoj od vlaku EC 273 z Prahy a R 1261 z Liberce a Hradce Králové na osobní vlak Os 5033 ve směru Choceň a Česká Třebová s odjezdem v 6:57.

V pracovní dny pojede z Chocně ve 22:37 nový osobní vlak do České Třebové (Os 5047), který bude mít návaznost na vlak IC 573 z Prahy a Os 15063 z Vysokého Mýta. V Ústí nad Orlicí je zajištěn přípoj ve směru na Letohrad s odjezdem ve 22:55. Umožní tak např. dopravu zaměstnanců z odpoledních směn.

V sobotu ve 4:59 pojede z České Třebové do Ústí nad Orlicí nový vlak Os 5070, který zajistí přípoj k Os 5034 směr Pardubice.

Osobní vlak Os 5004 z České Třebové (odj. 5:48) do Pardubic hl.n. (příj. 7:16) bude v pracovní dny pokračovat v 7:19 do Hradce Králové hl.n. s příjezdem v 7:42 jako Os 6230.

Trať 015 Přelouč – Prachovice
Na trati dochází jen k drobným změnám. Např. v neděli pojede první vlak z Heřmanova Městce už v 5:46, a to přes Přelouč až do Pardubic hl.n, V Přelouči bude zajištěn přípoj na Rx 898 ve směru do Prahy s odjezdem v 6:10.

Trať 016 Chrudim – Moravany – Borohrádek
Na trati dochází jen k minutovým časovým změnám s cílem zajistit přestupy v Moravanech a Borohrádku. Největší novinkou je vedení osobního vlaku Os 25356 z Moravan ve 23:07 do Holic také v sobotu (místo v neděli časně ráno). Tento vlak navazuje v Moravanech na přípoj od osobního vlaku Os 5051, který odjíždí z Pardubic ve 22:46.

Trať 017 Česká Třebová – Chornice – Dzbel / Velké Opatovice:
Na trati dochází ke změně koncepce dopravy s důrazem na rozšíření a zpravidelnění provozu na využívanějším úseku Česká Třebová – Moravská Třebová a na oslabení provozu na úseku Moravská Třebová – Chornice – Dzbel / Velké Opatovice zejména v ranních hodinách, kdy jsou vlaky jen velmi slabě využité. Cílem je nabídnout cestujícím pravidelné a rychlé spojení z Moravskotřebovska do České Třebové s možností přestupu na dálkové vlaky směrem do Pardubic a Prahy a na osobní vlaky.

Časové polohy spojů mezi Moravskou Třebovou, Chornicemi a Dzbelem jsou pak voleny tak, aby lépe odpovídaly očekávané poptávce cestujících, kterou tvoří zejména týdenní dojížďka a cestování na výlety.

V základu tak bude nabídnut dvouhodinový interval spojů mezi Českou a Moravskou Třebovou se zahuštěním na hodinu ve špičkách pracovních dní. Kromě ranní špičky budou vlaky z České Třebové odjíždět okolo 10. minuty, tj. po dojezdu přípojů okolo celé hodiny (expresů ze směru Praha i Olomouc a osobního vlaku z Pardubic). Do České Třebové pak budou přijíždět okolo 55. minuty, čímž bude opět zajištěn přípoj na vlaky směrem do Prahy (expres a rychlík vyšší kvality) i na střední a severní Moravu.

V úseku Moravská Třebová – Chornice – Dzbel dojde ke snížení nabídky spojů v ranních hodinách pracovních dní. V průběhu dne pak pojedou zhruba 3 páry spojů s návaznostmi na vlaky ve / ze směru Prostějov ve Dzbelu. V úseku Chornice – Velké Opatovice pojede pouze 1 pár vlaků týdně, a to v neděli. Půjde o vlak Os 24783, který odjede z Moravské Třebové v 17:04 a do Velkých Opatovic přijede v 17:47, kde bude možné přestoupit na vlak Os 14715 do Skalice nad Svitavou s odjezdem v 17:50. Zpět z Velkých Opatovic pojede Os 24782 v 17:54, přičemž v Chornicích bude zajištěn přípoj od osobního vlaku (Os 24720) z Prostějova (příj. v 18:12) a do Prostějova (odj. v 18:15). Vlak dále pojede přes Moravskou Třebovou (18:49) až do České Třebové (příj. v 19:23). Sloužit může především studentům dojíždějícím na internáty a koleje.

Trať 018 Choceň – Litomyšl:
Na této trati se cestující rovněž dočkají několika změn a zlepšení, a to mj. zajištění spojení Chocně a Vysokého Mýta po celý den každou hodinu:

Noční osobní vlak Os 15072 Choceň – Vysoké Mýto pojede od pondělí do čtvrtka z Chocně již ve 23:39 jako přípoj od Rx 899 z Prahy. V noci z pátka na sobotu a ze soboty na neděli, kdy jede noční osobní vlak Os 5021 z Pardubic, pojede tento vlak jako Os 15032 až v 01:49 z Chocně.

Z důvodu zajištění přípoje z Chocně do Vysokého Mýta od spěšného vlaku Sp 1978 ze směru Lichkov a Ústí nad Orlicí, který nově přijede do Chocně až v 6:59, pojede vlak Os 15038 pouze do stanice Vysoké Mýto (z časových důvodů nedojede do zastávky Vysoké Mýto město), a to v 7:03 z Chocně. Následně se bude vracet zpět v 7:17 jako Os 15039 a v Chocni bude v 7:28. Tím zde bude nově zajištěn přípoj i na osobní vlak (5003) směr Česká Třebová s odjezdem v 7:32

Osobní vlak z Chocně v 10:39 do Litomyšle (Os 15006) nově nepojede v neděli, neboť nejede ani přípojný Rx 887 z Prahy. Dopolední spojení do Litomyšle však v neděli zůstane zachováno, ale o hodinu později, a to novým osobním vlakem Os 15046 s odjezdem z Chocně v 11:39, který pojede v úseku Choceň – Vysoké Mýto město denně. Na něj bude ve Vysokém Mýtě městě navazovat osobní vlak Os 15012 do Litomyšle s odjezdem v 11:57. V opačném směru pak v neděli pojede z Litomyšle osobní vlak Os 15013 do Vysokého Mýta města až v 10:28. Zde bude přípoj na zcela nový vlak Os 15043 do Chocně s odjezdem v 11:01, který pojede denně. Tím dojde k zacelení dvouhodinové dopolední prodlevy mezi spoji v úseku Choceň – Vysoké Mýto.

O hodinu později než nyní pojede osobní vlak (15014) z Vysokého Mýta města (13:57) do Litomyšle
Zcela nově pojede osobní vlak (Os 15064) z Chocně do Vysokého Mýta v 19:39 také v sobotu

Trať 019 Česká Třebová – Lanškroun
Spojení mezi Českou Třebovou a Lanškrounem se výrazně zlepší. Ze současných 20 párů v pracovní dny stoupne počet spojů mezi oběma městy na 25 párů, byť v některých případech s přestupem v Rudolticích v Čechách. V sobotu bude spojení zajištěno 18 páry vlaků místo současných 11 párů a v neděli 17 páry místo stávajících 12 párů.
V pracovní dny tak v ranní a odpolední špičce pojedou vlaky zhruba každou půl hodinu, jinak v základu každou hodinu po celý den a týden (s dílčími omezeními v okrajích dne a týdne). V České Třebové jsou zajištěny rychlé přestupní vazby na dálkovou dopravu směr Pardubice a Praha (a opačně).

Trať 020 Velký Osek – Hradec Králové – Choceň
Nabídka vlaků na této trati se na území Pardubického kraje oproti současnému jízdnímu řádu nemění. Pouze o víkendu dochází k posunu ranního Os 5113 z Náchoda, který nově pojede o cca 20 minut později, a do Chocně přijede v 7:21, čímž se zkrátí přestupní doba na přípojné vlaky (např. na rychlík vyšší kvality směrem do České Třebové a Brna).

Trať 021 Týniště nad Orlicí – Letohrad
Základní koncepce spěšných vlaků Hradec Králové – Letohrad se v novém jízdním řádu nemění. Jedinou větší změnou je posun časové polohy večerního osobního vlaku Os 5158 z Letohradu do Doudleb nad Orlicí, který pojede až ve 20:30.

Tratě 024 Ústí nad Orlicí – Letohrad – Králíky – Štíty a 025 Dolní Lipka – Hanušovice
Na této trati se významně mění koncepce dopravy. Cílem je zrychlit a zvýšit četnost spojení z Králicka a Letohradska do celé republiky a posílit tím zájem o cestování po železnici. Nedávná rekonstrukce trati z Ústí nad Orlicí do Letohradu, která s sebou přinesla zvýšení traťové rychlosti, umožní přesunout křižování osobních vlaků z Lanšperka do Letohradu, čímž dojde ke zkrácení přestupních dob v Ústí nad Orlicí mezi rychlíky vyšší kvality a osobními vlaky (ve / ze směru Pardubice a Praha na 4 minuty, ve / ze směru Česká Třebová a Brno / Olomouc na zhruba 20 minut) a tím pádem i ke zkrácení celkových cestovních dob.

V základu je nabídnut dvouhodinový interval osobních vlaků mezi Ústím nad Orlicí, Letohradem a Lichkovem (s návazností ve / ze směru Králíky), který je po většinu dne doplněn na hodinový interval mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem, někdy až do Lichkova. Díky odstranění současných pobytů v Letohradě dochází ze směru Králíky ke zrychlení cestovních časů až o 30 minut.

Cestu z Letohradu do Pardubic a zpět tak bude možné běžné zvládnout pod 1 hodinu, ranním spěšným vlakem 1978 s odjezdem z Letohradu v 6:31 dokonce za 49 minut a při cestě z Letohradu v 5:49 a přestup na rychlík vyšší kvality v Ústí nad Orlicí dokonce za 47 minut.

Novinkou bude víkendový pár spěšných vlaků Sp 1649 / 1648 z Ústí nad Orlicí (16:41) do Hanušovic (17:58), kde bude zajištěna návaznosti na spěšné vlaky ve/ze směru Jeseník a Zábřeh na Moravě. Zpět z Hanušovic pak v 18:02 s příjezdem do Ústí nad Orlicí v 19:19 opět s těsným přípojem směr Pardubice a Praha a volnějším přípojem směr Česká Třebová a Brno.

Dále dochází k doplnění některých chybějících spojů, např. z odpoledních směn z Letohradu ve směru na Ústí nad Orlicí osobním vlakem Os 20570 s odjezdem ve 22:29, nebo ranního spoje (7158) v pracovní dny z Letohradu v 8:01 do Ústí nad Orlicí s přípoji na rychlíky vyšší kvality směr Pardubice, Praha a Česká Třebová, Olomouc, Luhačovice.

Ke změnám dochází i v dopravě do / z Polska, kde se o víkendu rozšiřuje provoz o 2 páry vlaků ze 4 na 6. V rámci možností na obou stranách hranice jsou obvykle zajištěny přípojové vazby do vnitrozemí s menším či větším čekáním v Lichkově.

Trať 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř:
Objednatel reaguje na rostoucí počet cestujících a na trati mírně navyšuje rozsah dopravy. Konkrétně večerní spěšné vlaky Sp 1855 / 1858, které nyní jezdí v úseku Hradec Králové – Pardubice a zpět jen o víkendech, nově pojedou denně. Od Sp 1855 (z Hradce Králové v 19:37) je v Pardubicích-Rosicích n. L. zajištěn přípoj směr Chrudim a v Pardubicích hl.n. na vlaky Rx směr Přelouč, Praha i Choceň a Česká Třebová. Z Pardubic hl.n. pak Sp 1858 pojede ve 20:08 opět po dojezdu přípojných vlaků Rx ze směru Praha a Přelouč i Česká Třebová a Choceň, v Pardubicích-Rosicích n. L., je zajištěn přípoj od Havlíčkova Brodu a Chrudimi.

Dále dojde k rozšíření jízdy dopoledního Sp 1843 z Hradce Králové (9:37) do Pardubic, který nově pojede také v sobotu. V Pardubicích-Rosicích n. L. bude mít přípoj směr Chrudim a Havlíčkův Brod a v Pardubicích hl.n. na rychlíky vyšší kvality směrem do Prahy i na Moravu.

V opačném směru pak pojede v sobotu v 10:06 nový Sp 1844, který bude mít v Pardubicích hl. n. přípoje od rychlíků vyšší kvality z Moravy i Prahy a do Hradce Králové přijede v 10:23. Na trati 031 tak bude od časného rána až do večerních hodin nabízen půlhodinový interval spojů prakticky po celý den a týden.

Trať 236 Čáslav – Třemošnice
Vlaky na této trati jezdí podle požadavků Středočeského kraje, který klade důraz na přestupní vazby v Čáslavi na rychlíky ve / ze směru Praha. V tomto směru se nic nezmění ani v příštím jízdním řádu.

Trať 238 Pardubice – Havlíčkův Brod
Žádné významnější změny se nechystají na trati z Pardubic do Hlinska v Čechách a dále do Havlíčkova Brodu v kraji Vysočina. Dojde jen k menším úpravám:

V ranní dopravě v pracovní dny dochází k drobným minutovým úpravám s cílem zajistit včasnost jízdy „školního“ vlaku Os 5338 z Hlinska v Čechách (6:43) do Pardubic a spolehlivost přestupu na Sp 1842 směr Hradec Králové v Pardubicích-Rosicích n.L. V této souvislosti dochází k posunu jízdy Os 5333 z Pardubic hl.n. (6:30) do Hlinska v Čechách (7:46) asi o 15 minut později.

Ve večerních hodinách dochází k posunu jízdy Os 5577, který nově pojede z Pardubic hl.n. už ve 21:30 jako přípoj od Rx 875 z Prahy (příj. 21:18). V Pardubicích-Rosicích n. L. je pak zajištěn přípoj od Hradce Králové (Os 6259).

K lepšímu rozložení vlaků mezi Pardubicemi a Chrudimí dojde v sobotu večer. Nově pojede osobní vlak (5579) z Pardubic hl. n. ve 22:23, čímž se zkrátí přestupní doba od IC 573 z Prahy (příj. 22:08) a rj 372 ze směru Česká Třebová (příj. 22:16). V Pardubicích-Rosicích n. L. je pak zajištěn přípoj od Hradce Králové (Os 6261).

Trať 260 Česká Třebová – Brno
Žádné větší novinky na této trati plánované nejsou. Vlaky budou jezdit přibližně ve stejných časech, jako v tomto jízdním řádu.

Trať 261 Svitavy – Žďárec u Skutče
Koncepce dopravy na této trati je dlouhodobě ustálená a nic na tom nezmění ani příští jízdní řád. Jedinou změnou je omezení vlaků Os 15334 (Svitavy 15:03 – Borová u Poličky 15:49) a Os 15343 (Borová u Poličky 18:16 – Svitavy 18:59), které nově nepojedou v sobotu.

Trať 270 Česká Třebová – Přerov – Bohumín:
Koncepce regionální dopravy v úseku Česká Třebová – Zábřeh na Moravě doznala změn, a to co do poloh vlakových spojů, nikoli do četnosti. Souvisí se změnami na trati 019 do Lanškrouna. V základu budou vlaky odjíždět z České Třebové vždy krátce po celé sudé hodině po dojezdu přípojných dálkových vlaků ze směru Praha a do Zábřehu na Moravě dojedou tak, že zde bude možné přestoupit na osobní vlaky směr Olomouc hl.n.

Stejně to bude platit v opačném směru, kdy vlaky odjedou ze Zábřehu na Moravě okolo 15. minuty liché hodiny po dojezdu přípojného osobního vlaku ze směru Olomouc hl.n. a do České Třebové dorazí krátce před „celou“, kde bude zajištěn přípoj na dálkovou dopravu směr Pardubice a Praha.

Autor: Lukáš Vaníček

7.12.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn Deníku – čtvrtek 14. prosince 2017

Tříletý polobezdomovec a brutální agresor v tramvaji: Prohlédněte si videa dne

Ilustrační foto.

Chrudim hledá ve školkách místo pro stále mladší děti

Naši prvňáčci ze Základní školy Žďárec u Skutče

Chrudim - Každou středu vám představujeme letošní prvňáčky z Chrudimska.

Hlinečtí zastupitelé rozpočet ještě neschválili

Hlinsko – Hlinečtí zastupitelé na svém posledním zasedání neschválili radou i finančním výborem posvěcený rozpočet města. Do konce tohoto roku se proto znovu sejdou, aby nad finančními plány města v roce 2018 ještě jednou rokovali.

Videosouhrn SPECIÁL: Česko zpívalo koledy. Podívejte se

Ve stejnou chvíli zpívalo neuvěřitelných 125 tisíc lidí po celé zemi stejné vánoční koledy. Přinášíme vám speciální vydání videosouhrnu, díky kterému budete moci nasát vánoční atmosféru z mnoha míst najednou.

Řešení chybí, takže hotel dál zarůstá plevelem

Chrudim – Termín znovuotevření chrudimského Hotelu Bohemia zůstává neznámý. Jasno do věci nevnesla ani listopadová schůzka chrudimského starosty Petra Řezníčka s Jiřím Mařasem, jednatelem akciové společnosti Bazcom, do jejíhož majetkového portfolia patří společnost Homa Holding i se zmíněným hotelem.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT