Jak navíc upozornil zastupitel Roman Málek, už letos na jaře bude bez náhrady zrušeno velkokapacitní parkoviště za bývalým lihovarem v krajských Pardubicích.

„Lidé mířící z našeho regionu k návazným spojům na pardubické nádraží pak budou mít v zásadě dvě možnosti: Buď dojíždět autem stejně jako doposud do Pardubic a bezvýsledně tam pak hledat místo k parkování, nebo ponechat auto v Chrudimi a do Pardubic pokračovat vlakem nebo autobusem. V tu chvíli se ale může ukázat, žen nebude kde zaparkovat už ani v Chrudimi,“ domnívá se Roman Málek.

Podle současného opozičního zastupitele a někdejšího místostarosty města by bylo situaci možné alespoň zčásti řešit zpřístupněním rozlehlé plochy přímo v areálu chrudimského nádraží. Ta je už delší dobu v majetku města, avšak pozemek dělí od souběžně procházející ulice Čs. armády existující zděné oplocení. Na plochu se tak bez porušení dopravních předpisů nelze dostat, neboť u jediného příjezdu v sousedství poštovní budovy je prakticky od nepaměti instalována značka zákazu vjezdu.

„Podle mě by bylo možné tuto značku odstranit a přijíždět sem právě odsud. Druhou variantou by mohlo být odstranění části nádražního plotu v oblasti kolmých stání nad křižovatkou ulice Čs. armády a Fibichovy ulice. Řidiči by poté mohli najíždět do nevyužité plochy před kolejišti v přímém směru z Fibichovy ulice. V obou případech by se sice jednalo jen dočasné řešení, tedy než začneme v oblasti před nádražím sami stavět, ale lidem by to pomohlo alespoň na několik měsíců,“ domnívá se Roman Málek.

Podle chrudimského starosty Františka Pilného však na takovéto dočasné řešení sotva dojde, neboť stavba terminálu v Chrudimi se možná blíží mílovými kroky. „Myslím, že začne velmi brzy, neboť v rámci příslušného dotačního programu je po městě požadováno, aby v letošním roce proinvestovalo co nejvíce peněz. Tedy tak, aby se připravila žádost o čerpání do konce října tohoto roku protože jiné oblasti mají s čerpáním problém. My máme ve výběrovém řízení nastaven začátek stavby až na září., takže teď je potřeba právně vyřešit, zda by bylo možné zmíněný termín upravit. Pokud by to bylo možné, tak by se začalo stavět dříve,“ uvedl starosta. „Prostor mezi poštou a nádražní budovou je dost využívaný právě poštovními vozidly a já nevím, zda by mělo smysl podnikat zde nějaká dopravní opatření kvůli skutečně jen velmi krátké době,“ doplnil starosta.

K parkování poblíž nádraží se vyjádřil rovněž místostarosta Pavel Štěpánek. Ten sdělil, že radnice kvůli možnému vylepšení situace zvažuje ještě případné obnovení jednosměrky ve svažité Rooseveltově ulici. „Tím by zde mohlo vzniknout odhadem až osm parkovacích míst,“ upřesnil místostarosta Štěpánek.