Jako mimořádně naléhavá byla označena situace v cestmistrovství Chrudim, Luže a Hlinsko, v rajónu třemošnického cestmistrovství pak byla situace označena jako naléhavá.

Údržbu komunikací v těchto dnech stále komplikovaly nízké teploty pohybující se běžně okolo 15 stupňů pod bodem mrazu. Za takových teplot má totiž sypká sůl značně omezenou účinnost a je třeba skrápět vozovku přímo solankou, tedy roztokem soli ve vodě. Hojně je využíván i posyp inertním materiálem, především v chráněných oblastech, ale i jinde, kde to cestářům předepisuje předem stanovený plán.

„Projížděl jsem ještě v sobotu večer cestu z Chrudimi na Seč a myslím, že údržba je nyní prováděna kvalitně a včas,“ hlásí Jiří Nezval, vedoucí chrudimského provozu Správy a údržby silnic Pardubického kraje. Dobrá zpráva také je, že po krátkém říjnovém excesu nastoupilo skutečné zimní počasí až v polovině prosince. To znamená, že se dosud podařilo ušetřit i nějaké ty finance. Peníze však cestáři šetří rovněž tím, že posypovou sůl nakupují do července až srpna, kdy bývá o 300 až 400 korun na tunu levnější.